*שם 
*מייל 
*טלפון 
נושא הפנייה 
הערות 
077-7123303   שלח
דף הבית >>מידע מקצועי >>תוכן משוכפל
 
 
 
 
תוכן משוכפל

 

כבר דיברנו על הפרמטרים על פיהם מבצע את דירוג האתרים שלו בתוצאות החיפוש. הפרמטר החשוב ביותר, המהווה את "הדלק" של רוב אתרי האינטרנט, הוא התוכן המילולי של האתר.

 

טקסט, רבותי, טקסט. זה שם המשחק. אתרים שבהם יהיו את הטקסטים הרלוונטיים, המקצועיים, הרבים והמקוריים ביותר יתקדמו ו "יתברגו" גבוה בתוצאות החיפוש. כמובן שלקישורים המצביעים על האתר יש משקל רב, אבל אתר המרוענן תמידית בתכנים מקוריים ומרובה בטקסטים המשלבים את ביטויי החיפוש הרלוונטיים בצורה הגיונית, מייצר לעצמו כוח קידום רב.

 

מנועי חיפוש מחפשים ומאתרים טקסטים. זה מה שמעניין אותם. ברגע שכתבת את מילות החיפוש הרצויות לך, תקבל את כל מאות אלפי  (או יותר) דפי האינטרנט בהם מופיעות המילים. סידור האתרים בתוצאות החיפוש נקבע לפי רמת ההתאמה והשייכות שלהם לפי הקריטריונים של מנוע החיפוש.

 

תוכן משוכפל- Duplicate  Content

 

ישנה חשיבות רבה לתוכן מקורי באתר האינטרנט שלך. למה ? תארו לכם שאנשים יקימו אתרים ככל העולה על רוחם ופשוט יעתיקו תכנים האחד מרעהו. הקטסטרופה תהיה בלתי נתפסת ורשת האינטרנט תהפוך למשהו שלא הייתם רוצים לקחת בו חלק. מנועי החיפוש, ובראשם גוגל חשבו על זה. כדי לא להגיע למצב בו Google מציג את אותם התכנים ועוד באותו דף תוצאות, הוא מזהה תוכן משוכפל ו"מעיף" את האתרים הללו הרחק לדפים האחרונים ומדביק להם תו "דפים שהוסרו". שם כבר איש לא יגלוש בהם.

 

כיצד מנוע החיפוש מבחין בין תוכן משוכפל לתוכן מקורי ?


עד כאן הכל ברור. תוכן משוכפל אינו אתי ולא מוסרי ואכן מקומו מחוץ לרשת האינטרנט. אבל, כיצד עושים מנועי החיפוש את ההבחנה בין תוכן משוכפל לתוכן מקורי. התשובה פשוטה ויש מספר דרכים כדי לזהות. ראשית, הכי הגיוני שהאתרהוותיק יותר הוא האתר המקורי. אתרים "טובים" או "אמינים" על פי מדד ה- TRUSTRANK יהיו מחוץ לחשד. מדובר באתרים רבי תוכן ורוויי קישורים נכנסים. בדרך כלל האתר המעתיק יהיה בן כמה דפים זניחים ושוליים. הדרך הנוספת היא עד כמה התוכן שייך לנושא האתר. למשל, אם ישנו אתר העוסק ברפואה והוא רווי במאמרים בתחום זה, מפרסם מאמר אודות טיפול טבעי בלחץ דם. הגיע בעל אתר קטן שעוסק בתחום המשפחה וגם שם מופיע אותו מאמר מילה במילה. סביר להניח שהוא שכפל את התוכן, כיוון שאצלו תחום הבריאות מיוצג רק במאמר אחד.

 

כיון ש- Google Yahoo  ומנועי החיפוש בכלל, אינם מעוניינים בתוכן כזה, צעדי הענישה הם רבים. במקום להתקדם בתוצאות החיפוש, אתרים שמעתיקים חומר רק הולכים אחורה.

 

לפעמים רק בחומר המשוכפל לא יוצג, לעיתים האתר ירד משמעותית בדירוג ובמקרים החמורים מאוד, בהם יהיו חומרים רבים משוכפלים מילה במילה, תרדו מהאינדקס של מנוע החיפוש לחלוטין.

 

סביר להניח שנענשתם אם ישנם דפים באתרכם אשר לא מאונדקסים במנועי החיפוש המכילים תוכן משוכפל, אבל עדין יש מה לעשות,  כתבו טקסטים חדשים או שכתבו אותם והעלו אותם מחדש לאתר.

 

לסיכום, חשוב לדאוג לתכנים מקוריים באתר.

 

נכון, זה דורש זמן, או תקציב שיוקדש לכותב מאמרים מקצועי, אבל זה שווה את ההשקעה. כתיבת מאמרים מקצועית תיתן לכם מענה גם מבחינת קידום האתר. כותב טוב ישתמש במילים הנכונות, ויכתוב כך שהתכנים יתאנדקסו טוב יותר במנועי החיפוש. יחד עם זאת גולשים מזהים תוכן מקצועי או תוכן איכותי והם יחזרו לגלוש באתרכם ויישארו בו זמן רב יותר, ואף יחפשו תכנים נוספים באתרכם. גוגל עוקב ומזהה אחר התנהגות של גולשים באתרים ואף מעניק לאתר נקודות רעות כאשר הגולשים בורחים ממנו. ועקב כך הוא יצנח בתוצאות החיפוש.

 
 
צור קשר
*שם 
*מייל 
*טלפון 
077-7123303   שלח