*שם 
*מייל 
*טלפון 
נושא הפנייה 
הערות 
077-7123303   שלח
דף הבית >>מידע מקצועי >>כתיבת מאמר באינטרנט
 
 
 
 
כתיבת מאמר באינטרנט

 

אם אתם מקימים אתר או בעלים של אתר קיים אתם וודאי מבינים את החשיבות של העלאת תכנים לאתר. אתר ללא תוכן לא רק שאינו אפקטיבי (גוגל לא יאנדקס אותו ולא ימקם אותו בתוצאות חיפוש ריאליות על מילות המפתח), הוא גם יתקשה להסביר לגולש מדוע מה שהוא מחפש נמצא דווקא כאן. בעולם האינטרנט נפוצה האמרה: התוכן הוא המלך. ולא בכדי.

 

אך, האם אתם מיומנים ביצירת תכנים לאתר? האם אתם מרגישים נוח עם המילה הכתובה? האם זה יוצא לכם מהשרוול? אם התשובה עבור שלושת השאלות הללו היא "לא" – מוטב שתעזבו את פרויקט הכתיבה לאתר ותצאו לחפש אדם שיוכל לעשות זאת עבורכם. ואולם – אם התשובה היא "כן" – כדאי שתדעו כיצד לעשות זאת.  

 

כללי אצבע

כתיבה לאינטרנט שונה במהותה מכתיבה למדיה המודפסת בכמה היבטים. צריך להבין כי האינטרנט משקף את תרבות הזיפזופ, תרבות שבה מתקיימת הקלות הבלתי נסבלת של הקליק. מתוך עובדה זו נגזרים כללי הכתיבה האינטרנטית:

 

הקיף המילים – בעוד במדיה המודפסת היקף המאמר הממוצע עומד על 1500-2500 מילים, באינטרנט מאמר כזה יאבד מהר מאוד קהל קוראיו. היקף המילים הרצוי למאמר אינטרנטי נע בין 450-700 מילה לכל היותר. אתם שואפים שהגולש ישהה באתר ויתעניין בתכניו (בחלק מהמקרים תרצו אפילו יותר מזה: להניע את הגולש לפעולה: לקנות מוצר, להימנות על שירות ועוד). אם תצרו תוכן קצר ולעניין ולא תתישו את הקורא בהמון מלל – תזכו לאהדה ולהתעניינות.

 

חלוקה לתתי-פרקים – מאמר אינטרנטי מיועד לגולשים, היושבים אלי מחשב (ובדרך כלל אינם מתרווחים על הכורסה (כפי שקורא לקוראי מגזינים – למשל). לכן – המאמר צריך להיות מחולק לכמה שיותר תתי פרקים. כך יוכל הגולש לרפרף ביניהם ולהתמקד בפסקה הרלוונטית ביותר עבורו. מאמר שיורכב מגוש של טקסט יאבד את קוראיו במהרה.  מתחת לכל תת-כותרת יש להכיל פיסקה או שתיים, מקסימום שלוש פסקאות קצרות. רווחו בין הפסקאות בשורה ריקה ש"נותנת אויר" מבחינה ויזואלית.

 

שימוש בנקודות – דרך טובה "לתקוף" נושא או סוגיה בתוך נושא היא להעלות את כל המשתמע מכך לפי נקודות. הפירוט יעשה בצורה קצרה ועניינית וישלב, אם אפשר כותרת קצרה לכל נקודה. שימוש בטכניקה הזו – יסיע לגולש להתמודד היטב עם הטקסט ולהבין את כוונתכם ביעילות.

 

שימוש בטיפים – פעמים רבות מחפש הגולש אינפורמציה כדי להבין כיצד עליו לפעול בעולם שמחוץ לרשת. אם למשל אתם בעלים של אולם אירועים תוכלו לצור מאמר על בחירת מקום לעריכת אירוע ולהעניק טיפים מה כדאי לברר בטרם סוגרים עסקה.

 

פתיח– על הפתיח להיות קצר ולדבר על הנושא שבו עומד לדון המאמר. מומלץ כי יפנה אל הכותב בגוף ראשון ובצורה שאלה, על מנת ללכוד את תשומת לבו ולשכנע אותו כי הוא עומד למצוא את האינפורמציה שאותה חיפש. לדוגמא: "מחפשים מקום לעריכת אירועים עסקיים? לא יודעים מאיפה להתחיל?" וכדומה.

 

סגירה – פעמים רבות מאמרי אינטרנט נסגרים תחת תת-הכותרת "סיכום" –הסיכום ייתן את עיקרי הדברים שנדונו במאמר ויביא את ה"שורה התחתונה". כך יוכל הגולש לרפרף מהפתיח ישירות לסיכום ולקבל את המסר.

 

לסיכום,

אף כי נדמה לפעמים ש"כל אחד יכול לכתוב", לעיתים תגלו מהר מוד שהפשוט הוא בעצם די מורכב. לא כל אחד מתנסח בקלות ובבהירות, ולא לכולם היכולת "לפרק" נושא לגורמיו ולדון בהם על גבי הטקסט. ואולם – הבשורה הטובה היא כי זוהי מיומנות נרכשת – ואם יש לכם את המוטיבציה ואת היכולות הבסיסיות – בטוח שתצליחו. הקפידו להתחבר אל נקודת מבטו של מי שקורא אתכם – מה יכול להיות לו חשוב לדעת והעניקו לו את מבוקשו לפי כללי הכתיבה האינטרנטיים. בהצלחה.

 
 
צור קשר
*שם 
*מייל 
*טלפון 
077-7123303   שלח