*שם 
*מייל 
*טלפון 
נושא הפנייה 
הערות 
077-7123303   שלח
דף הבית >>מידע מקצועי >>כללי זהב לכתיבה שיווקית
 
 
 
 
כללי זהב לכתיבה שיווקית

 

כל מי שרוצה לקדם את העסק או הארגון שלו, רצוי מאוד שיהיה לו חומר שיווקי איכותי, בין אם בעיתונות הכתובה או באינטרנט ובין אם באמצעות ברושורים, חוברות שיווקיות ועוד. על מנת לכתוב חומר שיווקי אודות חברה, מוצר או אפילו אדם מסויים יש צורך, בראש ובראשונה, בידע בכתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית נכונה היא אמנות בפני עצמה, אך יש בכל זאת כמה כללים בסיסיים שכל אחד יכול ללמוד בעצמו. בכתבה זו ניתן מספר טיפים חשובים לכתיבה שיווקית אפקטיבית.
 
 
מה זה בכלל כתיבה שיווקית?
 
המושג "כתיבה שיווקית" איננו מובן מאליו. לכל אדם יש דעה משלו מהי כתיבה שיווקית, אך ניתן לומר באופן כללי כי כתיבה שיווקית היא כתיבה אודות מוצר, חברה, גוף או אדם מסויים, שמטרתה שיווק לקהל היעד בצורה הטובה ביותר. התוצאה של הכתיבה השיווקית היא תוכן שיווקי המהווה כלי פרסומי חשוב מאוד, אשר באמצעותו ניתן להעביר מסרים ותובנות אודות החברה או המוצר. באמצעות כתיבה שיווקית יעילה וחכמה ניתן להעביר מידע חשוב באמצעות ערוצי המדיה השונים - רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה וכמובן - רשת האינטרנט. לכן, חשוב מאוד לדעת כיצד לכתוב את המידע באופן נכון, קולע והחשוב מכל - שיווקי.
 
 
מהי כתיבה שיווקית נכונה?
 
כתיבה שיווקית היא נכונה ובעיקר יעילה כאשר היא גורמת לקורא לרכוש את המוצר, ליצור קשר עם החברה או אפילו רק לעורר את סקרנותו לגביהם. אם קראתם חומר שיווקי, למשל ברושור על לימודי חינוך של מכללה מסוימת, ובסיום הקריאה יצרתם קשר עם אותה מכללה, סימן שהכתיבה השיווקית היתה טובה. מבחן התוצאה הוא חשוב מאוד בתחום זה של כתיבה, ואם לא נוצרת פעולה כלשהו אחרי הקריאה של החומר השיווקי, כנראה שיש מקום לשיפורו...
אין זה משנה באיזה נושא מדובר - לימודים, אופנה, מחשבים, פסיכומטרי או כל תחום אחר. כתיבה שיווקית נדרשת בכל מדיה - אתר אינטרנט של מכללה, ברושור של חברת אופנה או חומר פירסומי על פורום פסיכומטרי באינטרנט). אם הכתיבה איננה קולעת למטרה וגורמת לקורא להתעניין, היא נכשלה.
 
 
כללים לכתיבה שיווקית אפקטיבית
לכל כותב יש את הסגנון שלו, אך ברוב המקרים חשוב להקפיד על כמה כללים מרכזיים:
 
  • כתיבה שיווקית חייבת להיות מעניינת! זה נשמע כמו המובן מאליו, אך לא כולם מקפידים על כך. כתיבה ייחודית, מרתקת, יצירתית ושונה, מושכת אליה אנשים רבים וגורמת להם לקרוא את החומר השיווקי עד סופו ולהתעניין במוצר או בחברה. חשוב מאוד להיות מעניינים!
  • כתבו באופן ממוקד וספציפי! חשוב מאוד לא להתפזר ולכתוב על אין ספור דברים. יש להתמקד במוצר או בחברה אותם אתם רוצים לקדם ולא להאריך יותר מדי. כתיבה שיווקית אפקטיבית היא קצרה ותמציתית, ממוקדת ומדברת באופן ברור וקולע. מגילות ארוכות ופילוסופיות בדרך כלל מבריחות את הקוראים.
  • פנו לקהל היעד שלכם! אם אתם כותבים על חברת אופנה, כתבו בשפה מעולם האופנה. כך גם בכתיבה שיווקית בכל תחום אחר. חשוב מאוד שקהל היעד אליו אתם פונים יתחבר לחומר השיווקי.
  • כיתבו מהלב! חשוב מאוד לכתוב באופן רגשי ויצרי. ככל שהכתיבה תהיה יותר מהלב שלכם, כך הקוראים ירגישו זאת ויוכלו להתחבר בקלות רבה יותר למוצר או לחברה. כתיבה שכזו היא גם מעניינת יותר ובדרך כלל התוצאות שלה אפקטיביות במיוחד.
  • אל תהיה צנועים! וכמובן - חשוב לתת דוגמאות, נתונים, מספרים והוכחות להצלחה של החברה, המוצר או המותג שאתם רוצים לקדם. לא מומלץ להפריז ולכתוב דברים שאינם אמת, אך אין זהו המקום להצטנע. כתיבה שיווקית חייבת להבליט את כל היתרונות של המוצר או החברה, וחשוב מאוד להכניס זאת לחומר השיווקי.
 
 
צור קשר
*שם 
*מייל 
*טלפון 
077-7123303   שלח