*שם 
*מייל 
*טלפון 
נושא הפנייה 
הערות 
077-7123303   שלח
דף הבית >>מידע מקצועי >>בניית מועדון לקוחות
 
 
 
 
בניית מועדון לקוחות

 

מועדון לקוחות לעסק –  איך מקימים וכיצד מתפעלים?

מועדוני לקוחות אינם עוד נחלתם הבלעדית של חברות גדולות. יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים מקימים מועדוני לקוחות במטרה לשמר את הלקוחות הקיימים ולחזק את נאמנותם לעסק. ניתן להקים מועדון לקוחות במקביל להקמת העסק, כדי לעניין כל לקוח, החל מהלקוח הראשון להצטרף למועדון. כמובן שלאורך הדרך חשוב לנהל את מועדון הלקוחות בצורה חכמה, להעניק ללקוחות הטבות ותמריצים, כדי שיהיו חברים במועדון ויפיצו את הבשורה בקרב חבריהם. כך, אם בעתיד ייגבה תשלום על השתתפות במועדון, הרי שכבר יהיו מספיק לקוחות שישקלו את הענין בחיוב. 
לפניכם צעדים ראשוניים בהקמת וניהול מועדון לקוחות:

 
 
הגדרת ואפיון המועדון

החליטו איזה מועדון אתם רוצים לפתוח. כמובן שמדובר במועדון הלקוחות של העסק שלכם, אבל מעבר לכך שהלקוחות שלכם חולקים את החיבה למותג שהוא העסק שלכם, חשבו מה עוד יש להם במשותף, כך תוכלו לאפיין את המועדון בצורה מעניינת יותר. למשל, אם אתם משווקים כלי בישול, ככל הנראה אתם פונים לקהל יעד שחולק אהבה לבישול ותוכלו למקד את פעילות המועדון העתידית שלכם סביב סדנאות אוכל, טיפים לבישול, מבצעים מיוחדים על כלי בישול. אם המועדון שלכם מיועד ללקוחות בעלי עניין בפיננסים, תוכלו לשלב טיפים להשקעות באדיבות בית השקעות כזה או אחר וכך להעניק ערך מוסף למועדון. 
החליטו האם המועדון שלכם חינמי (כל אחד יכול להצטרף) או שההצטרפות אליו כרוכה בתשלום (רצוי להתחיל עם מועדון חינמי ורק אחר כך, בהתאם לביקוש, לחייב את ההצטרפות אליו בעלות סמלית). 

 
 
איסוף לקוחות למועדון

מועדון לקוחות לא מתקיים בלי הדבר החשוב ביותר – לקוחות. כדי שיהיה בסיס לקיומו של מועדון לקוחות לעסק, חשוב לרכז שמות ונתונים בסיסיים על הלקוחות הקיימים שלכם. ניתן ליצור גלויה או מייל ייעודי שמזמין את הלקוחות להצטרף למועדון ובו עליהם למלא פרטים אישיים בסיסיים כמו שם פרטי, שם משפחה, כתובת, טלפון וכתובת מייל. מומלץ לכלול בבקשה התייחסות גם לתאריכים חשובים כמו יום הולדת ויום נישואים (כדי שבהמשך תוכלו לשלוח ברכה מיוחדת בתאריכים הללו ישירות ללקוחות לזכות אותם ביחס אישי בשם העסק).
 
 
מערכת ניהול מועדוני לקוחות

ברגע שיש לכם פרטים של מספר לקוחות, אפשר להתחיל להזין את הנתונים אליהם למערכת לניהול מועדוני לקוחות שרכתם מבעוד מועד. חשוב שהמערכת (כל מערכת CRM – מערכת לניהול קשרי לקוחות) תהיה קלה לשימוש ותכיל פונקציות כמו מיון וקטלוג הלקוחות, מעקב אחרי הרכישות שלהם בעסק ובאיזה סכום ועוד. המערכת תאפשר לכם להכיר את הלקוחות שלכם מקרוב, וגם להסיק מסקנות חשובות על הרגלי הצריכה, תדירות הקנייה שלהם, כמה הם קונים ומתי, ואם מזמן הם לא רכשו אצלכם. 
 
 
הפעלת הלקוחות

יש לכם לקוחות במועדון, עכשיו מה? עליכם להפעיל אותם, להניע אותם לקנות אצלכם יותר ובקרוב. חשבו על מבצעים מיוחדים ומוגבלים רק לחברי המועדון, כמו הנחות מיוחדות, קופונים ושוברים שניתנים למימוש רק לחברי מועדון, ואפילו מתנת הצטרפות או מתנה לחברי מועדון בימי הולדת או בעת השקת קולציה. חשוב שההטבות הייחודיות לחברי מועדון יהיו כמה שיותר אטרקטיביות כדי שהם אכן יניעו אליכם את הלקוחות. מומלץ לחשוב גם על מבצעים שיעודדו לקוחות נוספים להצטרף למועדון כמו חבר מביא חבר, ובמסגרת מבצעים כאלה תוכלו לתגמל חברי מועדון שצירפו למועדון חברים שלהם. תוכלו ליצוק למועדון שלכם תוכן וחוויות, כמו למשל, לקיים ערב לחברי מועדון בלבד בו תכירו להם את המוצרים שלכם בליווי שתייה וכיבוד, למשל, אם השקתם קולקציה חדשה של ריהוט ל חדרי ילדים, תוכלו להזמין את הלקוחות באופן אישי לראות את הרהיטים וליהנות מהנחות מיוחדות. תוכלו גם לשלוח לחברי המועדון ניוזלטר עם כתבות, טיפים ומבצעים מיוחדים ישירות למייל של הלקוחות.
אם תצטיידו במערכת דיוורים למועדוני לקוחות, תוכלו לייצר ניוזלטרים עם פנייה אישית לכל לקוח, כך ששמו של כל לקוח יופיע בתחילת הדיוור, אפליקציה מצוינת לחיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם.
 
 
צור קשר
*שם 
*מייל 
*טלפון 
077-7123303   שלח